Բացել լրահոսը Փակել լրահոսը
B75I2268
A A
Հասարակություն

Բացի ճանապարհների որակի հետ կապված խնդրից, մենք ունենք նաև սահմանված քաշից ավելի քաշով մեքենաների երթևեկության խնդիր․ Փաշինյան

 

Այսօր տեղի է ունեցել ՀՀ կառավարության հերթական նիստը, որը վարել է ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը:

 

Պետական նշանակության ավտոճանապարհների հիմնանորոգման նպատակով՝ Կառավարությունը որոշում է ընդունել Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարությանը գումար հատկացնելու մասին: ՏԿԵՆ փոխնախարար Վաչե Տերտերյանի զեկուցմամբ՝ առաջարկվում է ՀՀ կառավարության պահուստային ֆոնդից ՏԿԵՆ-ին հատկացնել 11,809,378,358 ՀՀ դրամ, որից 2,6 մլրդ ՀՀ դրամը կուղղվի 2 միջպետական նշանակության, 5,5 մլրդ ՀՀ դրամը՝ 6 հանրապետական նշանակության, 3,7 մլրդ ՀՀ դրամը՝ 4 մարզային նշանակության ավտոճանապարհների հիմնանորոգմանը: Նախագծանախահաշվային փաստաթղթերն արդեն պատրաստ են, մրցույթները, համաձայն «Գնումների մասին» ՀՀ օրենքի, հայտարարված են, և որոշման ընդունումից հետո հնարավոր կլինի արագ սկսել շինարարական աշխատանքները:

 

Վարչապետը ներկայացրել է, թե որ ճանապարհների մասին է խոսքը. «Առաջինը՝ Մ-4 միջպետական նշանակության ավտոճանապարհի 5 կմ-անոց հատվածի հիմնանորոգում. Դիլիջանի ոլորանների մասին է խոսքը: Ես, ինչպես նկատեցի, այստեղ արդեն սկսվել են աշխատանքները: Այսինքն՝ մենք նախորդ տարի ոլորանների մասով իրականացրել ենք և հիմա շարունակությունն  ենք իրականացնում՝ մինչև Դիլիջան հասնող հատվածը: Հաջորդը՝ Մ-10 միջպետական նշանակության ավտոճանապարհի 8.3 կմ-անոց հատվածի հիմնանորոգում. Գեղարքունիքի մարզի Մարտունի, Գեղհովիտ, Մադինա համայնքների տարածքներով կամ մերձակայքով անցնող ճանապարհների մասին է խոսքը: Արարատի մարզի Մասիս-Ռանչպար հանրապետական նշանակության ճանապարհը. այս ճանապարհի նորոգման խոստումը 2019 թվականին էինք տվել, երբ ես այցելել էի Ռանչպար համայնք: Հաջորդը՝ Արարատի մարզի Դաշտավան, Զորակ, Սայաթ Նովա բնակավայրերի միջև գտնվող հանրապետական նշանակության ճանապարհը. 5 կմ-անոց հատվածի մասին է խոսքը: Գեղարքունիքի մարզի Գավառ քաղաքը մայրուղուն միացնող ճանապարհահատված. Հ-39, 3.4 կմ-անոց հատված: Հաջորդը՝ Շիրակի մարզի Հ-75 հանրապետական նշանակության ավտոճանապարհի 15.1 կմ հատված: Ջրարփի, Աղին, Իսահակյան, Լուսաղբյուր, Շիրակավան, Բայանդուր բնակավայրերի միջև: Հաջորդը՝ Երերույքի տաճար հանրապետական նշանակության ավտոճանապարհի 2.7 կմ-անոց հատվածի հիմնանորոգում, Շիրակի մարզ. Երերույքի տաճար տանող ճանապարհի մասին է խոսքը:  Հաջորդը՝ Լոռվա մարզի Ստեփանավան համայնքի Ուրասար-Կաթնաղբյուր բնակավայրերի 8-րդ և 9-րդ փողոցների հիմնանորոգում՝ 8.6 կմ-անոց հատված և Արմանիս, Ուրասար, Կաթնաղբյուր գյուղերում են կատարվելու աշխատանքները: Հաջորդը՝ Վայոց ձորի մարզի Տ-9–19 Հերհեր-Կարմրաշեն մարզային նշանակության ավտոճանապարհը: Հաջորդը՝ Մ-5 միջպետական նշանակության ավտոճանապարհից դեպի «Արմենիա» միջազգային օդանավակայաններ ՓԲԸ բեռնային համալիր տանող 1.7 կմ-անոց ճանապարհահատվածի մասին է խոսքը: Տ-8-49 Լծեն ավտոճանապարհի Լծեն-Շամբ հատվածի մասին է խոսքը Սյունիքի մարզում:  Ընդհանուր առմամբ, նախագծով նախատեսվում է Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարությանը 11.809 մլրդ ՀՀ դրամ հատկացնել: Աշխատանքների մի մասն սկսվել է, մյուսը կնախագծվի, և շինարարությունը կսկսվի»:

 

Կառավարության ղեկավարն ուշադրություն է հրավիրել շինարարական աշխատանքների որակի վրա՝ մասնավորապես, նշելով. «Հարգելի գործընկերներ, մենք, իհարկե, ճանապարհաշինության ոլորտում ծավալուն աշխատանքներ ենք իրականացնում: Բայց պետք է նաև արձանագրենք, որ աշխատանքի որակի հետ կապված խնդիրները չենք լուծել: Եվ անընդհատ, ժամանակ առ ժամանակ որակի հետ կապված պրոբլեմներ են ի հայտ գալիս: Իհարկե, որոշ դեպքերում լինում են լրացուցիչ գործոններ, որոնք նպաստում են, բայց մեր ուշադրության կենտրոնում պետք է լինի աշխատանքի որակական հատվածը: Ընդ որում, բացի ճանապարհների որակի հետ կապված խնդրից, մենք ունենք նաև սահմանված քաշից ավելի քաշով մեքենաների երթևեկության խնդիր, և մեր քաղաքական որոշումն այն է, որ պարտադիր պետք է ճանապարհային կշեռքների համակարգ ունենանք, որպեսզի կարողանանք հանրային ներդրումները ծառայեցնել պատշաճ ժամանակով պատշաճ նպատակին: Պարոն Ասոյան, այս թեմայով մենք ո՞ւր ենք հասել: Ես տեղյակ եմ, որ արդեն որոշ սարքավորումներ ձեռք են բերվել: Իմիջիայլոց, մեր դիտարկումը ցույց է տալիս, որ խնդիրն առավելապես վերաբերում է այն ճանապարհներին, որոնք սպասարկում են հանքարդյունաբերական ոլորտը, այսինքն՝ հատկապես հանքանյութ տեղափոխող բեռնատարները գերբեռնված են լինում, որոնք ճանապարհի օգտագործելիության ժամանակահատվածի վրա շատ նեգատիվ ազդեցություն են ունենում»:

 

Տեսչական մարմինների աշխատանքների համակարգման գրասենյակի ղեկավար Արթուր Ասոյանը զեկուցել է, որ  վարչապետի հանձնարարականով հարցը հատուկ ուշադրության կենտրոնում է, համապատասխան օրենսդրական փոփոխություններ են իրականացվել և սկզբնական փուլում կար 2 շարժական կշեռք, որոնք տեղափոխելու տարբերակով վերահսկողություն էր իրականացվում հիմնական խնդրահարույց՝ հանքարդյունաբերության հատվածներում: Այս փուլում արդեն ձեռք է բերված 2 ստատիկ կշեռք և 1 շարժական կշեռք: Շարժական կշեռքն ներկայում Արմավիրի մարզում գործածության մեջ է: Ընդ որում, տեղերը պարբերաբար փոխվում են՝ հաշվի առնելով այն, որ երբ վարորդները տեղեկանում են, անմիջապես այլընտրանքային լուծումներ են գտնում, շրջանցիկ ճանապարհներով են երթևեկում: Ա. Ասոյանի խոսքով՝ ամբողջովին քարտեզագրված է շարժական կշեռքի օգտագործման տարածքը, իսկ ստատիկ կշեռքի համար նախնական պլանավորման արդյունքում հանրապետության տարածքում նախատեսվել է 9 հիմնական ուղղություն: Դրանցից են՝ Արարատի մարզ, Մ-2-ի Երևան-Երասխ-Գորիս-Մեղրի-Իրանի Իսլամական Հանրապետության սահման միջպետական նշանակության ավտոմոբիլային ճանապարհի 10-15-րդ կմ հատված, Վայոց ձորի մարզ, Մ-2-ի 110-130 կմ ճանապարհահատվածի վրա: Ձեռք բերված 2 կշեռքի համար աշխատանք է տարվում Մ-2-ի Սիսիանի հատվածում տեղակայելու համար, շինաշխատանքներն ընթացքի մեջ են: Մ-1-ի հետ կապված՝ նախատեսվում է Աշտարակի տարածքում: Ա. Ասոյանը նշել է, որ ստատիկ հատվածներում նախատեսվում է ունենալ մոտավորապես 6 մ լայնության, 50 մ երկարության հարթ, բետոնապատ մակերեսով տարածք, որտեղ իրականացվելու է կշռման պրոցեսը: Կշեռքների գործարկումից հետո կատարվել է 522 մշտադիտարկում, կիրառվել են վարչական պատասխանատվության միջոցներ մինչև 2022 թ.՝ 14 մլն դրամի շրջանակում, 2022թ. արդեն 60 իրավախախտման դեպք է արձանագրվել՝ 13.6 մլն դրամի չափով: Որոշակի դադար է եղել 2020թ. վերջ-2021թ. սկիզբ՝ կշեռքները շարքից դուրս գալու պատճառով, ինչը, կարելի է ասել, միտումնավոր կազմակերպվում էր վարորդների կողմից:

 

Վարչապետը հանձնարարել է ձեռք բերել ճանապարհային որակյալ կշեռքներ, որպեսզի վարորդների կողմից դրանք վնասելու, կոտրելու խնդիր չառաջանա, և մարդկային գործոնի միջամտությունը հասցվի նվազագույնի. «Կա ժամանակակից համակարգ, որը ճանապարհին ներկառուցվում է, էլեկտրոնային եղանակով տվյալը փոխանցվում է, և դրանով հարցը լուծվում է: Ինչ ձեռք ենք բերել, թող մնա, բայց շարունակություն պետք չէ, որովհետև միշտ մի բան ձեռք ենք բերում, հետո պարզվում է, որ վարորդները գիտեն այն կոտրելու ձևը, հետո ուրիշ բան ենք մտածում: Եկեք անելիս միանգամից անենք հնարավորինս լավագույնը, որովհետև ասացվածք կա, որն ասում է. «Ես այնքան հարուստ չեմ, որպեսզի էժան ապրանք առնեմ»: Անընդհատ էժան ապրանք առնելով՝ տպավորություն է, որ մեր ռեսուրսներն անսահամանափակ են: Անելիս միանգամից արեք լավը, որպեսզի այդ հարցն արագ և ֆունդամենտալ ձևով լուծվի»: